Blog dedicado a la mejora de conocimiento y optimización de las aplicaciones y soluciones de negocio de Microsoft D365 Customer Engagement. Recopilación de artículos y tips más habituales de Microsoft Dynamics CRM, NAV, Marketing y Power Business Intelligence.
Comprendiendo las licencias de Dynamics CRM Online
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Tipo de licencias y uso de entidades y módulos en Dynamics CRM
Performance Analyzer for Microsoft Dynamics (DynamicsPerf 2.0) is a toolset developed by Microsoft Premier Field Engineering. This toolset is a set of SQL scripts to collect SQL Server DMV data and Microsoft Dynamics specific product data persisted into a singular database called DynamicsPerf. This allows for quick resolution of performance issues on Microsoft Dynamics products (CRM, AX, GP, NAV, SL) https://github.com/pfedynamics/dynamicsperf The following 5 items provided the biggest performance boost to their Dynamics CRM instance. 1.) Reorganizing / Rebuilding SQL Indexes When you install Microsoft CRM, several System jobs are set up to keep your database running smoothly. These routines include rebuilding fragmented indexes and cleaning up tables that contain data that is no longer needed. These jobs work great when your database is of moderate size, however if your database grows over 40 GB, these jobs may begin to fail. When this happens your database will begin to grow...
The Posts or Activity Wall on the social pane of a Dynamics CRM record is an easy way to keep up on important events at a glance without having to leave the main page. You might see information like an opportunity for an account of yours was won or one of your customers just opened a new service request. While this type of information is important it may not be important enough to warrant creating a workflow which sends an email, after all let’s face it everyone is probably already getting to much email as it is. To cut down on some of the noise in your inbox, items that are not critical can be posted to the activity feeds area where you can consume the data at you convenience. Out of the box there are a number of pre-configure events that can be enabled. To find these look under Settings -> Post Rule Configurations. You’ll find quite a few events related to activities, opportunities and cases. In order for the system to generate a post on one of these events you’ll...
Una solución administrada se instala del mismo modo en que se importa una solución no administrada. La diferencia está en cómo se ha empaquetado la solución. La instalación de una solución o la publicación de personalizaciones puede interferir en el funcionamiento normal del sistema. Se recomienda programar importaciones de la solución cuando menos afecte a los usuarios. El siguiente diagrama muestra cómo las soluciones administradas y no administradas interactúan con la solución del sistema para controlar el comportamiento de la aplicación. Si la solución no se importó correctamente, puede hacer clic en el cuadro de diálogo Descargar registro para descargar un informe que proporciona información acerca de los errores producidos que impidieron la importación correcta de la solución administrada. Este archivo es un documento XML configurado para abrirse con Office Excel. Después de instalar una solución administrada, lo siguiente se aplica: No puede agrega...
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